Je bent ergens boos over. Of je bent het niet eens met een beslissing. Of je vindt dat we het niet goed doen. En je wilt er over klagen.
Wat moet je dan doen?
Om te beginnen willen we dat graag van je horen. Als we weten wat je dwars zit kunnen we kijken of we daar iets aan kunnen doen. En als we iets verkeerd doen, dan kunnen we er van leren. Zodat we die fout voortaan niet meer maken.
Eerst bel je met je contactpersoon. Of je stuurt haar of hem een mailtje. Jullie kijken of jullie er dan samen uitkomen. Soms praat het makkelijker als je contactpersoon even bij je langskomt. Als je wilt vraag je of je begeleider ook bij dat gesprek komt, of iemand anders. Meestal los je je problemen op door met elkaar te praten. Kan iedereen uitleggen waarom de dingen zo gingen. Maak je afspraken hoe je verder gaat. En ga je het weer met elkaar proberen.
En las dat niet lukt?
Soms blijf je boos. Of vind je dat je klacht niet goed wordt opgelost. Dat moet je dan weer zeggen, bijvoorbeeld tegen je begeleider. Of je stuurt weer een mailtje, maar dan naar het algemene mailadres. Dat is bewindvoering@mijngeldenzo.nl We maken dan een afspraak voor een gesprek met de baas van Mijn Geld en Zo. Via de telefoon, of bij jou thuis. Misschien komt je contactpersoon dan weer mee, dat bespreek je met de baas van Mijn Geld en Zo. En jij mag weer aan je begeleider of aan iemand anders vragen om bij het gesprek te zijn.
Is het probleem dan nog niet opgelost, dan kan je een officiële klacht indienen. Ga naar het klachtenreglement »