Mijn Geld en Zo website inclusiever

Mijn Geld en Zo heeft een vernieuwde, inclusievere website. Het ontwerp en de indeling zijn opgefrist en de website is beter geschikt voor gebruik met de mobiele telefoon. De website heeft nu ook praktijkverhalen waarmee klanten en familieleden stap voor stap kennis kunnen maken met het werk dat Mijn Geld en Zo doet. Het Mijn Geld en Zo klanttevredenheidsonderzoek heeft nu ook een plek gekregen op de website.

Bedoeld voor een breed publiek
De website is in eerste instantie bedoeld voor de klanten van Mijn Geld en Zo. Daarom zijn de teksten geschreven in eenvoudig Nederlands en wordt er gebruik gemaakt van foto’s, illustraties, pictogrammen en animaties. Tegelijkertijd wil de website ook toegankelijk zijn voor de familieleden en de begeleiders van onze klanten. Dat betekent dat teksten soms ook langer zijn als dat nodig is. We proberen zo verschillende doelgroepen tegelijkertijd te informeren.

Beter geschikt voor mobiel gebruik
De eerste versie van de website (uit 2015) was niet speciaal bedoeld of ontworpen om te lezen op het scherm van een telefoon. Voor de nieuwe versie is juist wel uitgegaan van mobiel gebruik. Uit bezoekgegevens blijkt dat de doelgroep van Mijn Geld en Zo steeds vaker gebruik maakt van mobiele telefoons. Ook onderzoek geeft aan dat de doelgroep mensen met een licht verstandelijke beperking steeds vaker de telefoon gebruikt. De website heeft daarnaast een voorleesfunctie en schaalbare lettertypen.

De klantreis in beeld
Een nieuw onderdeel van de website zijn verhalen uit de praktijk waarbij we bijvoorbeeld kennis maken met Ramon, die klant wordt bij Mijn Geld en Zo. Ook Samir komt voorbij, die graag op vakantie wil en daar met zijn begeleider over wil praten. Tenslotte ontmoeten we ook de vader van Annelies, die er alleen voorstaat nu zijn partner ziek is geworden en die er tegen opziet om alleen de financiën te regelen.

Wat vind jij van Mijn Geld en Zo?
Mijn Geld en Zo heeft in de nieuwe website het klanttevredenheidsonderzoek ingebouwd. Klanten, familieleden of begeleiders kunnen alleen of samen een klanttevredenheidsonderzoek invullen. Dat kan met het achterlaten van gegevens (zodat we contact op kunnen nemen) of anoniem. Het klanttevredenheidsonderzoek gebruikt animaties om de verschillende vragen uit te leggen.

Meer informatie